سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مهر 1388 -






درباره نویسنده
مهر 1388 -
مدیر وبلاگ : ترنّم[91]
نویسندگان وبلاگ :
رها
رها (@)[27]

وفا
وفا[17]

آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
مهر 1388
کامپیوتر
جک و اس ام اس


لینکهای روزانه
دانلود کتاب آموزش یاهو مسنجر [47]
دانلود کتاب خودآموز SQL SERVER 2005 [75]
دانلود رایگان کتاب آموزش شبکه کامپیوتری [82]
دانلود کتاب آذربایجان و آران [189]
دانلود کتاب آموزش ورزش شنا [81]
دانلود رایگان کتاب شعر حیدربابا به همراه ترجمه فارسی [151]
دانلود کتاب عشق برای عشق [72]
دانلود کتاب قورباغه را قورت بده [62]
دانلود کتاب جامع یوگا برای مردان [147]
دانلود کتاب صدای پای آب [129]
دانلود کتاب آموزش Ajax [63]
کتاب شریف منتهی الآمال (شیخ عباس قمی (ره) صاحب مفاتیح الجنان) [27]
اصول کافی جلد چهارم ( ثقةالاسلام کلینی (ره) ) [20]
اصول کافی جلد سوم ( ثقةالاسلام کلینی (ره) ) [18]
اصول کافی جلد دوم ( ثقةالاسلام کلینی (ره) ) [22]
[آرشیو(16)]


لینک دوستان
PARANDEYE 3 PA


لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مهر 1388 -

آمار بازدید
بازدید کل :80814
بازدید امروز : 2
 RSS 

Bahar-20

روزی دو کرم ابریشم در حال صحبت بودند که ناگهان پروانه ای زیبا از بالای سرشان رد شد.یکی از کرمها به دیگری گفت :"من هیچ وقت مثل این پروانه پرواز نخواهم کرد ." رویای پروانه شدن برای خیلی از ما نا ممکن به نظر می رسد شاید هم خیلی از ما فراموش کرده باشیم که قرار است پرواز کنیم.دگردیسی مثل آنچه در طبیعت اتفاق می افتد اجتناب ناپذیر است مگر این که خودمان مثل این کرم کوچولو ی داستان باورش نکنیم.دگردیسی تغییر بزرگی است که در آن شکل آدم عوض می شود  درون و بیرونش و به ناچار محیطش عوض می شود.هیچ پروانه ای را دیده اید که روی زمین بخزد؟پس چرا خیلی از ما دست از کرم بودنمان بر نمی داریم و دوست داریم همین طور به زمین بچسبیم؟ برای اینکه پروانه شویم باید چیزهایی را تحمل کنیم .مدتی در یک جای تنگ و تاریک بمانیم.بعد تازه باید کلی تلاش کنیم پیله ای را که درست کرده ایم (یا برایمان درست کرده اند ) پاره کنیم وبیرون بیاییم.

ادامه مطلب...


نویسنده » وفا » ساعت 11:29 صبح روز سه شنبه 88 مهر 14

یکی از معمول ترین سئوالهائی که مطرح می شود این است که: چه کسی صفر را کشف کرد؟ البته برای جواب دادن به این سئوال بدنبال این نیستیم که بگوئیم شخص خاصی صفر را ابداع و دیگران از آن زمان به بعد از آن استفاده می کردند. اولین نکته شایان ذکر در مورد عدد صفر این است که این عدد دو کاربرد دارد که هر دو بسیار مهم تلقی می شود یکی از کاربردهای عدد صفر این است که به عنوان نشانه ای برای جای خالی در دستگاه اعداد (جدول ارزش مکانی اعداد) بکار می رود. بنابراین در عددی مانند 2106 عدد صفر استفاده شده تا جایگاه اعداد در جدول مشخص شود که بطور قطع این عدد با عدد 216 کاملاً متفاوت است.

ادامه مطلب...


نویسنده » ترنّم » ساعت 11:24 صبح روز سه شنبه 88 مهر 14

 محققان پس از مطالعات بسیاری دریافته اند که بلندتر بودن انگشت حلقه نسبت به انگشت اشاره در زنان و مردان حقایقی را نشان می دهند.

زنانی که نسبت بندی انگشت حلقه آنها از انگشت اشاره بیشتر است،استعداد و تمایل بیشتری به فعالیت های ورزشی دارند.علت دقیق این امر هنوز مشخص نیست،اما معلوم است که عوامل ژنتیکی نقش قابل ملاحظه ای در این میان بر عهده دارند.

نتایج بررسی های انجام شده در مردان نیز نشان می دهد که چنانچه انگشت حلقه بلندتر از انگشت اشاره باشد،توانایی های هوشی، استعداد موسیقی و حساسیت و آمادگی افراد برای ابتلاء به بیماری ها افزایش می یابد.نتایج فوق پس از بررسی های بسیار و انجام اشعه  ایکس روی دست راست و چپ بیش  از 600نفر بین سنین 25تا79سال به دست امده و انتخاب افراد در سنین بالا نیز بیشتر به دلیل بررسی عواقب و نتایج بوده است.بنابر همین گزارش زنانی که انگشت حلقه انها از اشاره بلندتر است،از حدود 11سالگی تمایل به انجام ورزشهای گوناگون دارند و جالب اینجاست که در این ورزشها بویژه در دویدن،تنیس و فوتبال نیز به دستاوردهای خوبی می رسند.

مردانی هم که چنین وضعیتی دارند،حتی از نظر روحی نیز  حساس تر می باشند،به همین دلیل آمادگی کارهای هنری را داشته و در عین حال مستعد ابتلا به برخی بیماری ها می باشند که از آن میان می توان به فشار خون بالا و مشکلات قلبی اشاره کرد.البته لازم به ذکر است که نتایج کلی و عمومی است و قطعی نمی باشد فقط چنین مردانی باید بیشتر مراقب وضعیت سلامتی خود باشند.



نویسنده » وفا » ساعت 11:21 صبح روز سه شنبه 88 مهر 14

اَلدانِشجو: هُو مُوجودٌ عَجیبٌ وَ ذَلیلٌ ،الَذی یَسکُُُنُ فِی الخوابگاه ،یَقْطَعُ وَ یَوْصَلُ بَرقُ فیهِ کَثیراً وَ یَکونُ باعِثَ الاِنْقِلابٌ وَ طُغیانَ فِی الْفُجُورٍ (جمع فَجْر) والْبَرادیسٍ (جمع پَردیس)وَ إیْضاً یَکونُ باعِثٍ اِسْـتِماعٍ وَ أصْواتِ العَجیبٌ وَ غَریبٌ فِی الهذِهِ الْمُحیطٍ وَ ایجادَ مَراسِمِ لَهْوُ لَعِبْ!

  وَ طَعامِ الْدانِشْجو : فهو یَسیرُ (سیر میکند) بِطُونِهِ فِی الْسِلْفُ السِرْویسٍ وَ طَعامَهُ شِیْیٌ عَجیبٌ کَمِثْلِهِ الْسَنْگ، إسْمُهُ الْکَبابْ وَ گاهِیَ الْاُوقاتٍ إسْکاجٍ کِسْمُهُ الْکُتْلِتٍ أوْ کوکو.

وَ أماَلَهُ ( آرزویش ) اَلْاِزدِواجْ وَ لَمْ دَسْتْ یافتَنی وَ فَقَطْ خیال بافْتَنی.

 ادامه مطلب...


نویسنده » وفا » ساعت 10:54 صبح روز سه شنبه 88 مهر 14

اگه میخوای دانشجوشی  
دچاررنج و غم بشی

سراسری آزاد و ولش بیا کجا پیام زور

اگه میخوای عاشق بشی 

درس نخونی مشروط بشی

سراسری آزاد و ولش بیا کجا پیام زور

یکی عاشق درسو و یکی عشقش چیز دیگست

 برا یکی مهم نمرست واسه اون یکی چیز دیگست

پیام زور ای ول داره 

بچه های باحال داره

کتابای پوچی داره                         

 استادای شوخی داره

بچه هاشون یه تیپی اند                    

 با لا و پایین ندارند

ترم اول عاشق میشند                     

ترم بعدش مشروط میشند

اگه میخوای پایه ای شی یعنی زپایه قوی شی

سراسری آزاد و ولش بیا کجا پیام زور

اگه میخوای بی روح بشی از زندگیتم سیر بشی

سراسری آزاد و ولش بیا کجا پیام زور



نویسنده » وفا » ساعت 10:37 صبح روز سه شنبه 88 مهر 14

من یار بی وفایم                     زیبا و بی مکانم

 گولت زنم فراوان                    با آنکه بی زبانم

گه جیب تو بمانم                   گه جیب دیگرانم

مادر پدر و خواهر                  بی من باهات که قهرن

مهر محبت علاقه                 بی من فایده ندارن

خیلی ها بخاطر من               شبها خواب ندارن

بعضیا هم همیشه               منو تو خواب می بینن

به هر چیزی هر کسی           که دوست داری برسی

اگه من باشم پیشت             معشوق میشه عاشقت

ادامه مطلب...


نویسنده » ترنّم » ساعت 10:35 صبح روز سه شنبه 88 مهر 14

زندگی الآن ماها شبیه ماهی ای هست که توی تنگ بلور هست. تا وقتی که به این بلورمون قانع باشیم کاری به کار بلور ماهی های دیگه نداشته باشیم می تونیم احساس خوشبختی بکنیم ولی حالا تصور کنین که بیان برای این ماهی تصاویر اقیانوس و سواحل زیبا رو پخش کنن دیگه این ماهی کوچولو نمی تونه احساس خوشبختی بکنه این در حالیه که تصاویر سختی های زندگی توی اقیانوس رو بهش نگفتن. ما هم دقیقا مثل همین ماهی کوچولو هستیم، تا زمانی که به داشته هامون قانع باشیمو برای پیشرفت خودمون تلاش کنیم می تونیم احساس خوشبختی رو توی ذهن خودمون زنده کنیم این دو روز دنیا رو با خوشی سپری کنیم.

به نظر من وقتی خوشبخت هستیم که فقط برای این دنیا کار نکرده باشیم چون زندگی اصلی این نیست این فقط یه گذره

الان وقتی بیشتر به زندگی فکر می کنم احساس می کنم برای دیگران زندگی می کنیم نه برای خودمون، چشم و هم چشمی هم که شده مصیبت، جنس های جور و واجور و عوض شدن مدلها هم شده دردسر و باعث شده همیشه احساس کمبود کنیم و احساس بدبختی بکنیم.

امیدوارم بتونیم احساس خوشبختی رو به خونه های خودمون بیاریم و از زندگی لذت ببریم.



نویسنده » وفا » ساعت 10:8 صبح روز سه شنبه 88 مهر 14

 من در تمام طول تحصیلم یک مصیبت بزرگ داشتم آن هم اینکه همیشه صبح زود از خواب بلند شدن برایم عذاب آورد بود فرقی هم نمی کرد که شبش کی خوابیده باشم کلا نمی توانستم صبح های زود بلند شوم. چند روزه گذشته مقاله ای را در اینترنت دیدم که در آن گفته شده بود صبح زود از خواب بلند شدن برای اکثریت انسان ها دشوار است و کلا کسانی که صبح زود از خواب بلند می شوند آن را به صورت یک عادت برای خود تبدیل کرده اند و برای همین است که می توانند هر صبح سحر خیز باشند و در اصل سحر خیزی یک مهارت نیست و کافی است آن را به صورت یک عادت روتین برای بدن خود تبدیل کنید.
در ادامه ی این مقاله ?? نکته برای رسیدن به این عادت ذکر شده بود که در نوع خودشان جالب هستند و به نظرم اگر کسی اراده کافی داشته باشد می تواند به این نکات این عادت بسیار خوب و مفید را در خود ایجاد کند:
1) محیط خوابتان را برای بیدار شدن مساعد کنید: .....
ادامه مطلب...


نویسنده » رها » ساعت 11:40 عصر روز شنبه 88 مهر 11

به روایت افسانه‌ها روزی شیطان همه جا جار زد که قصد دارد از کار خود دست بکشد و وسایلش را با تخفیف مناسب به فروش بگذارد. او ابزارهای خود را به شکل چشمگیری به نمایش گذاشت. این وسایل شامل خودپرستی، شهوت، نفرت، خشم، آز، حسادت، قدرت‌طلبی و دیگر شرارت‌ها بود. ولی در میان آنها یکی که بسیار کهنه و مستعمل به نظر می‌رسید، بهای گرانی داشت و شیطان حاضر نبود آن را ارزان بفروشد.

ادامه مطلب...


نویسنده » رها » ساعت 11:26 عصر روز شنبه 88 مهر 11

از منظر عقل و دین, ورزش براى تقویت و سلامتى جسم ضرورت دارد. ملتى که بدنى سالم, بانشاط و نیرومند ندارد از عقل و تفکر شایسته کمتر بهره مند است. مثلى است معروف که مى گوید: (عقل سالم در بدن سالم است), زیرا تأثیر متقابل جسم و جان, مسئله اى ثابت شده و مسلّم است. انسان هایى که بر اثر تنبلى و عدم تحرکات جسمى, بدنى نحیف و علیل دارند و یا بیش از حد فربه و چاق هستند, نمى توانند روحیه اى آرام و بانشاط داشته باشند. این گونه افراد معمولاً عصبى مزاج, کم حوصله, بهانه گیر و داراى روحیه اى ناهنجار و فکرى بیمار هستند و همین مسائل در جسم آنان نیز اثر سویى مى گذارد. 

پیامبر(ص) مى فرماید: خوشا به حال کسى که سالم و زندگى اش در حد کفایت و قوى و نیرومند باشد. از همین رو در تاریخ ادیان مى خوانیم: وقتى قوم بنى اسرائیل پادشاهى از خدا خواستند, طالوت با دو ویژگى معرفى مى شود: (خداوند طالوت را براى شما برگزید و قدرت علمى و جسمى فزون ترى به او عطا فرمود).1

درباره قدرت موسى بن عمران قرآن مى فرماید که در نزاع دو قبیله (قِبطى و سِبطى) حضرت موسى تنها یک مشت به آن مرد زد و او درگذشت: (فوکزه موسى فقضى علیه) 2 معلوم مى شود حضرت موسى از قدرت جسمانى و مشت پولادین برخوردار بوده است.

دختر حضرت شعیب هم به پدرش گفت: اى پدر, موسى را استخدام کن, زیرا آدمى نیرومند و امین است.3

ادامه مطلب...


نویسنده » ترنّم » ساعت 1:19 عصر روز شنبه 88 مهر 11

<      1   2   3   4   5   >>   >