سفارش تبلیغ
صبا ویژن



مهر 1388 -






درباره نویسنده
مهر 1388 -
مدیر وبلاگ : ترنّم[91]
نویسندگان وبلاگ :
رها
رها (@)[27]

وفا
وفا[17]

آی دی نویسنده
تماس با نویسنده


آرشیو وبلاگ
مهر 1388
کامپیوتر
جک و اس ام اس


لینکهای روزانه
دانلود کتاب آموزش یاهو مسنجر [47]
دانلود کتاب خودآموز SQL SERVER 2005 [75]
دانلود رایگان کتاب آموزش شبکه کامپیوتری [82]
دانلود کتاب آذربایجان و آران [189]
دانلود کتاب آموزش ورزش شنا [81]
دانلود رایگان کتاب شعر حیدربابا به همراه ترجمه فارسی [151]
دانلود کتاب عشق برای عشق [72]
دانلود کتاب قورباغه را قورت بده [62]
دانلود کتاب جامع یوگا برای مردان [147]
دانلود کتاب صدای پای آب [129]
دانلود کتاب آموزش Ajax [63]
کتاب شریف منتهی الآمال (شیخ عباس قمی (ره) صاحب مفاتیح الجنان) [27]
اصول کافی جلد چهارم ( ثقةالاسلام کلینی (ره) ) [20]
اصول کافی جلد سوم ( ثقةالاسلام کلینی (ره) ) [18]
اصول کافی جلد دوم ( ثقةالاسلام کلینی (ره) ) [22]
[آرشیو(16)]


لینک دوستان
PARANDEYE 3 PA


لیست وبلاگ ها
قالب وبلاگ
اخبار ایران
اخبار فاوا
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو
خرید اینترنتی
طراحی وب

موسیقی وبلاگ


عضویت در خبرنامه
 
لوگوی وبلاگ
مهر 1388 -

آمار بازدید
بازدید کل :80786
بازدید امروز : 0
 RSS 

Bahar-20

از همه عزیزان به خصوص سرکار خانم غیاثی که برای طراحی و آماده سازی وبلاگمون تاورژ کمکمون کردن ممنونیم . 



نویسنده » ترنّم » ساعت 7:50 عصر روز پنج شنبه 88 آبان 7

پرهیز از غیبت

پیامبر خدا صلی‌ الله ‌علیه ‌و آله فرمودند: «روزه‌دار تا وقتی‌ که از مسلمانی غیبت نکند در حال عبادت است هر چند در بسترش خفته باشد.» (1)

و نیز پیامبر اکرم صلی ‌‌الله ‌علیه ‌و ‌آله‌ فرمودند: « هرگاه روزه‌دار غیبت کند، روزه‌اش را گشوده است.»(2)

 پرهیز از دشنام دادن

پیامبر خدا صلی ‌الله ‌علیه ‌و ‌آله فرمودند: وقتی روزه‌داری، دشنام مده و اگر کسی دشنامت داد بگو: من روزه‌ام و اگر ایستاده بودی بنشین ]تا خشمت فرو نشیند.(3)

همچنین فرمود: «هیچ بنده‌ی شایسته‌ای نیست که دشنامش دهند و بگوید «من روزه‌ دارم، سلام بر تو!‌ آن‌ گونه که دشنامم دادی من تو را دشنام نمی‌دهم» مگر آن که پروردگار متعالی گوید «بنده‌ی من از شرّ بنده‌ی من به روزه پناه برد، من هم او را از آتش پناه دادم».(4)

ادامه مطلب...


نویسنده » رها » ساعت 11:13 عصر روز پنج شنبه 88 مهر 23

«خداى متعال در  آیه 69 سوره «نساء» مى فرماید: «کسى که مطیع خدا و رسول او باشد (در رستاخیز) همنشین کسانى خواهد بود که خدا نعمت خود را بر آنان تمام کرده است»

آن گاه در توضیح این جمله و بیان کسانى که خداوند نعمت خویش را بر آنها تمام کرده است، به چهار طایفه اشاره مى کند، که در واقع ارکان چهارگانه این موضوع هستند، یعنى «پیامبران، راستگویان، شهیدان و صالحان و اینان رفیق هاى خوبى هستند»

بنابراین، گروه هاى چهارگانه عبارتند از:

1 ـ «انبیاء» و فرستادگان مخصوص پروردگار که نخستین گام را براى هدایت و رهبرى مردم و دعوت به صراط مستقیم برمى دارند (مِنَ النَّبِیِّینَ).

2 ـ «راستگویان»، کسانى که هم در سخن راست مى گویند و هم با عمل و کردار صدق گفتار خود را اثبات مى کنند و نشان مى دهند که مدعى ایمان نیستند، بلکه به راستى به فرمان هاى الهى ایمان دارند (وَ الصِّدِّیقینَ).

3 ـ «شهداء» و کشته شدگان در راه هدف و عقیده پاک الهى، و یا افراد برجسته اى که روز قیامت شاهد و گواه اعمال انسان ها هستند (وَ الشُّهَداءِ).

4 ـ «صالحان» و افراد شایسته و برجسته اى که با انجام کارهاى مثبت، سازنده و مفید و پیروى از اوامر انبیاء به مقامات برجسته اى نائل شده اند (وَ الصّالِحینَ).

ضمناً از آیه فوق، این حقیقت به روشنى استفاده مى شود که: موضوع معاشران خوب و همنشین هاى با ارزش به قدرى اهمیت دارد که حتى در عالم آخرت براى تکمیل نعمت هاى بهشتى این نعمت بزرگ به «مطیعان» ارزانى مى گردد، و آنها علاوه بر همه افتخارات، همنشینانى همچون پیامبران، صدیقان و شهیدان و صالحان خواهند داشت.

تفسیر نمونه، جلد 3، صفحه 589



نویسنده » رها » ساعت 10:38 عصر روز پنج شنبه 88 مهر 23

موزه قاجار تبریز               
موزه قاجار در محله ششگلان که یکی از محلات قدیمی تبریز است قرار دارد. در دوره قاجار عمارتهای بسیار زیبایی در این محله احداث شده بود که خانه امیرنظام گروسی یکی از با ارزش ترین بازمانده های این خانه های تاریخی است که هنوز هم با صلابت وعظمت خاص، خودنمایی می کند. این خانه که اکنون از آن به عنوان موزه قاجار استفاده می شود در دوره ناصرالدین شاه و در زمان پیشکاری امیرنظام گروسی و توسط وی بنا گردیده است. منابع حاکی از آن است که در دوره های بعد نیز والیان آذربایجان در این عمارت سکونت داشته اند....
موزه قرآن و کتابت تبریز

بنای مسجد شاه تهماسب صفوی معروف به مسجد صاحب الامر در شرق میدان صاحب آباد در قلب شهر تبریز در کنار مهران رود قرار دارد.
این بنای تاریخی یک گنبد و دو مناره بلند دارد و در ابتدا مسجد ویژه شاه تهماسب اول صفوی بود که در سال 1045 ه.ق به وسیله سپاهیان سلطان مراد چهارمامپراطور عثمانی تخریب شد...ادامه مطلب...


نویسنده » ترنّم » ساعت 1:16 عصر روز پنج شنبه 88 مهر 23

بادام زمینی
خوردن بادام زمینی به مقدار 5 بار یا بیشتر در هفته و هر بار 28 گرم، احتمال بروز دیابت نوع دوم را در زنان کاهش می‌دهد. بادام زمینی دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده‌، منیزیم و فیبر غذایی است که همگی خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهند. همچنین حاوی فیبر و منیزیم است که باعش کاهش مقاومت انسولین می‌شوند. وجود چربی امگا - 3 نیز باعث حفظ سلامت سلول‌ها، نرمی پوست و نیز کاهش میزان کلسترول کلی در خون می‌شود. بادام زمینی منبع سرشاری از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید است که تاثیر مهمی در مبارزه با مواد سرطان زا دارند.
گردو
بر اساس مطالعات انجام شده از سوی محققان ، گردو نه تنها کلسترول مضر را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی می‌شود که معمولا عامل بروز بیماری های قلبی - عروقی هستند.
گردو منبع ویتامین E، آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم ، فولیک اسید و ویتامین B6 است که در ساخت استخوان ها، تامین سلامت قلب و خون نقش مهمی دارند. روغن گردو نیز منبع غنی آلفا لینولئیک اسید (ALA) است که از گروه اسیدهای چرب غیراشباع اُمگا-3 می باشد.

بادام
بادام سرشار از پروتئین و دارای ریزمغذی‌های مهمی از قبیل منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس، ویتامین B2، نیاسین است. روغن بادام منبع غنی ویتامین E است که نقش ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی دارد.
بادام شامل مقادیر زیادی کلسیم است و نیز می‌تواند در بهبود رشد استخوانی و جلوگیری از بروز پوکی استخوان موثر باشد. محققان دریافته‌اند ، اگر افراد مبتلا به کلسترول بالا روزانه 30 گرم بادام مصرف ‌کنند، میزان کلسترول مضر خون خود را تا 4 درصد کاهش خواهند داد.

خواص مغز پسته

مغز پسته از نظر طب قدیم ایران، دارای طبیعت گرم و خشک است. مقدار فراوان آهن موجود در مغز پسته و توانایی بدن برای جذب بالای آن باعث شده که پسته به ماده ای موثر برای درمان کم‌خونی فقرآهن معرفی شود. در ضمن پسته حاوی مقداری پروتئین گیاهی، اسیدهای چرب ضروری، فیبر، روی، کلسیم، فسفر و ویتامین E می‌باشد که همه این مواد برای سلامتی مفید می‌باشند.

خواص روغن پسته

از عصاره مغز پسته، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می‌آید که خواص غذایی و درمانی دارد. اسیدهای چرب تشکیل دهنده این روغن به ترتیب عبارتنداز: اسیداولئیک(اسید چرب امگا- 9)، اسید لینولئیک(اسید چرب امگا- 6)، اسید پالمیتیک، اسید استثاریک و اسید لینولنیک(اسید چرب امگا-3).

اسیدهای چرب امگا- 3 باعث کاهش خطر بروز حمله‌های قلبی می‌شوند و به همراه اسیدهای چرب امگا- 6 سیستم ایمنی را تقویت کرده وایکوزانوییدها را تولید می‌کنند. ایکوزانوییدها ترکیبات شبه هورمونی هستند که در تجمع پلاکت های خون، انقباض عروقی، واکنش‌های آلرژیک وایمنی و حالات التهابی نقش دارند.

لازم به ذکر است در زمینه مصرف آجیل‌ نکات بهداشتی زیر را رعایت نماییم:
- از خرید و مصرف آجیل‌های رنگ شده که خاصیت سرطان زایی دارند، خودداری کنید.
- از مصرف مغز گردوهایی که به دلیل کپک‌زدگی، سیاه شده‌اند، خودداری کنید.



نویسنده » ترنّم » ساعت 12:45 عصر روز پنج شنبه 88 مهر 23

ما معتقدیم که مشاهد مبارک و مساجدی مانند مسجد جمکران بی نیاز از معرفی اند

عده ای از پاکان و نیکان با حضرت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سوال و جواب می کنندوحاجت می طلبند و جواب می گیرند ، در مسجد جمکران صدای آن حضرت را می شنوند !

آقایی را که در بیداری دیده بودم ، در خواب به من فرمود : چرا به مسجد جمکران نمی آیی ؟!

ولی افسوس که همه برای بر آوردن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند و نمی دانند که آن حضرت چه التماس دعایی از آن ها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند !

چنانچه به آن آقا فرموده بود : این ها که به اینجا آمده اند ، دوستان خوب ما هستند ، و هر کدام حاجتی دارند ؛ خانه ،زن ،فرزند، مال ،ادای دین ،ولی هیچکس در فکر من نیست !

آری او هزار سال است که زندانی (غیبت و غربت )است ، لذا هر کسی که برای حاجتی به مکان مقدسی مانند جمکران می رود باید که اعظم حاجت نزد او واسطه فیض باشد ، یعنی فرج خود آن حضرت را از خدا بخواهد .1

از مهمترین دعاها دعای فرج امام زمان است همه مشکلات مردم و حکومت ها از غیبت آن حضرت است . برای رفع مشکلات اجتماعی و حوائج مردم باید همانطوری دعا کرد که انسان برای رفع مشکل خودش دعا می کند . دعا اگر دعا باشد تأثیر خواهد کرد .2

دعای تعجیل فرج ، دوای درد های ماست .ادامه مطلب...


نویسنده » وفا » ساعت 12:36 عصر روز پنج شنبه 88 مهر 23

  •  مرد و دل در تمام رفتار خود ناپایدار است .
  •  هر که می خواهد بماند باید تاب بیاورد .
  •  کسی که ثروتی ندارد خود را دارد .
  •  سند پاره می شود قول پاره نمی شود .
  •  عوام ،ثروتمند را محترم میدارند و خواص ،دانشمندان را.
  •  گاهی صدای پول ندای عدل را می کشد .
  •  مردم موفق امروز ،کودکان جسور دیروز بوده اند .
  •  هزار سیلی مادر را در ازای یک بوسه  از مادرخریدارم .
  •  امید و آرزو آخرین چیزی است که دست از گریبان بشر بر می دارد .
  •  زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است .
  •  عشق وقتی سر وقت پیران می رود آنها را جوان می کند . آفرین


نویسنده » ترنّم » ساعت 12:27 عصر روز پنج شنبه 88 مهر 23

اجازه دهید ابتدا بسیار ساده و مختصر در مورد مکانیسم سرماخوردگی توضیح دهم: سرماخوردگی علل متفاوتی دارد. اکثر موارد سرماخوردگی علت ویروسی دارد. هرگاه کلمه ویروس را در جایی شنیدید چند نکته را بیاد آورید:

- ویروس احتیاج به دارو جهت ریشه‌کنی ندارد(مگر در موارد خاص). به طریق اولی برای درمان یک بیماری ویروسی نباید از آنتی‌بیوتیک استفاده کرد(بجز چند استثناء). هر بیماری با منشاء ویروسی یک الگوی مشخص و ثابت دارد: شروع می‌شود و تمام می‌گردد!! بعبارتی حتی بدون هیچ‌گونه درمان دارویی نیز می‌تواند بهبود یابد( اجازه دهید اینقدر تکرار نکنم :بجز چند استثناء!)

اما مکانیسمها: ابتلا به سرماخوردگی از دو حال خارج نیست:

الف- از یک فرد سرماخورده دریافت کنید

ب- خودتان دچار شوید. در هر حالت، ویروسهایی وجود دارند در نواحی حلق انسان که در حالت عادی تعداد آنها کم است و مکانیسمهای دفاعی بدن فعالیت آنها را بشدت تحت کنترل دارند.وقتی که شما در معرض یک شخص مبتلا قرار می‌گیرید حجم بسیار زیادی از این ویروسها به ناحیه حلق شما وارد شده و بسرعت تکثیر می‌شوند. درنتیجه سیستم دفاعی توان و زمان لازم برای کنترل آنها را ندارد.

چگونه خودبخود دچار می‌شویم؟ ادامه مطلب...


نویسنده » وفا » ساعت 11:27 صبح روز پنج شنبه 88 مهر 23

1-به کرم شیر milk cream  چند قطره آبلیمو و گلیسیرین اضافه کنید و شب‌ها به دستان خود بمالید.
2- دستان خود را با مخلوط آبلیمو و آب، یا مخلوط سرکه و آب شستشو دهید تا اثرات مضر آب گرم و شوینده‌های مختلف را از بین ببرید.
3- مخلوط گلیسیرین به همراه گلاب یا آب خیار را توسط پنبه به دستان خود بمالید. این مخلوط پوست شما را تمیز و پاکیزه می‌کند.
4- دستان و انگشتان خود را شب‌ها قبل از خواب با روغن بادام ماساژ دهید.
5- در زمستان از لوسیون دست استفاده کنید تا خشکی پوست ناشی از زمستان را از بین ببرید. اگر پوست شما خیلی خشک است،carbolic acid اسید کربولیک را به وازلین اضافه کنید و به دستانتان بمالید.

6- اگر دستان شما خیلی زبر است، یک قاشق شکر را به آبلیمو اضافه کنید و کف دستتان را به قدری به هم بمالید تا شکر حل شود. سپس با آب سرد بشویید. می‌توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید.
7ـ سیب‌زمینی را آب‌پز کنید و قبل از این که سرد شود پوست آن را بکنید. به خوبی له کنید و به صورت خمیر درآورید و این خمیر را بر روی انگشتان بمالید.
8- برای از بین بردن موهای زاید روی دستان می‌توانید از موم استفاده کنید یا برای پنهان کردن آن‌ها را دکلره کنید.
می‌توانید ماهی یک بار موهای دستان خود را دکلره و بیرنگ کنید یا از موم استفاده نمایید



نویسنده » ترنّم » ساعت 11:22 صبح روز پنج شنبه 88 مهر 23

اگر بتوانیم شخصیت افراد را پیش از داشتن رابطه با آنها بشناسیم و یا حداقل در مورد چگونگی رفتار و اخلاق آنها حدس هایی بزنیم بدون شک این شناخت تاثیرات زیادی در رابطه ما داشته و کمک های فراوانی به ما خواهد کرد.معمولا انسان ها برای به دست آوردن شناخت بیشتر از دوستان و اطرافیان خود و یا شناخت سطحی از کسانی که برای اولین بار با آنها رو به رو می شوند به گزینه های مختلفی پناه می برند که حدس زدن شخصیت طرف مقابل از روی لباس پوشیدن ،امضا و یا شیوه دست دادن او از جمله این امور است.شناخت شخصیت افراد از روی رنگ چشم گزینه جدیدی است که در روابط انسانی بی تاثیر نبوده و چنانچه درست به کار رود مشکلات زیادی را حل خواهد کرد . مطلب زیر که توسط یکی از انجمن های اینترنتی عربی منتشر شده است به بررسی انواع رنگ چشم و شخصیت دارندگان آن می پردازد.

رنگ چشم سبز

رنگ چشم سبز نشان دهنده آن است که صاحبان آن شخصیتی قوی و اراده ای بالا دارند. در تصمیم گیری ها، خیلی محکم عمل کرده و تا حدی خود رای و مغرور هستند.این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و در کمک به دیگران سعی می کنند تا آخرین توان خود را مصرف کنند.

ادامه مطلب...


نویسنده » وفا » ساعت 11:16 صبح روز پنج شنبه 88 مهر 23

   1   2   3   4   5   >>   >